Kapsalon

      Geen reacties op Kapsalon

Behalve dat je haar er geknipt wordt of dat je er op een andere manier behandeld wordt, is een bezoek aan de kapsalon ook even een momentje voor jezelf. Een verwenmomentje, even heerlijk in de heerlijke stoel in de kapsalon. Als er ergens aandacht besteed wordt aan service en er klantgericht gewerkt wordt, dan is het wel in de kapsalon.

 

De concurrentie is moordend in de kapperswereld

Dat je zo vriendelijk ontvangen en behandeld wordt in de kapsalon, is ook wel weer logisch. De concurrentie onder de kappers is namelijk enorm groot. De salons schieten als paddenstoelen uit de grond, en dus moet er ergens het verschil gemaakt worden. En dus staat de koffie al bruin in de kapsalon, waar de leestafel goed gevuld is en waar je favoriete muziek uit de speaker klinkt. De kappersstoel zit heerlijk, de medewerkers doen hun werk met een glimlach en je krijgt na de behandeling een stempel op je stempelkaart. Voor je geknipt wordt, word je haar gewassen en bij de meeste kapsalons krijg je na de behandeling een heerlijke crème ingesmeerd.

Kapsalon

Geen scheiding meer tussen de dames-, heren- en kinderkapper

Wat betreft de behandelingen is het kleuren van het haar erg belangrijk geworden. Tegenwoordig is het hip om – zeker de vrouwen- kleurtjes in je haar te hebben en het liefst verschillende, felle kleuren. Verder wordt er nog steeds geknipt en gesneden in de kapsalon, waar je ook nog steeds watergolven aangemeten kunt krijgen, waar highlights en extensions nog aan de orde van de dag zijn, net zoals het aanbrengen van een coupe soleil dat nog steeds is. Ondertussen is er niet echt sprake meer van een dames-, heren en kinderkapper maar is iedereen welkom in de moderne allround salon.

 

En de grote winnaar is de klant!

Kinderen worden nog steeds afgeleid door de speciale kinderstoel (met autostuur natuurlijk) en krijgen na afloop een kleurtje in het haar en meer en meer is het niveau dat in de kapsalon geleverd wordt toegenomen. Ook dit is een gevolg van de moordende concurrentieslag die er is en ook nog wel even blijft. De grote winnaar is de klant, die behalve in de watten gelegd wordt ook op de beste manier behandeld wordt. Vanwege nogmaals de onderlinge concurrentie zijn de prijzen die gerekend worden niet spectaculair gestegen, ook al tot groot genoegen van de klant die dan ook trouw eens per vijf weken een afspraak maakt bij de kapsalon.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *